Page 33 - Kastamonu Genç Akademi Dergisi 1. Sayı
P. 33

3)  Ġlahiyat lisans eğitimi sonrası neden din sosyolojisi alanını seçtiniz? Bu alana
                      yönelik ilginiz nasıl baĢladı, kısaca açıklayabilir misiniz?


                      Lisans  döneminde  rahmetli  Prof.  Dr.  Hasan  Onat  hocadan  mezuniyet  tezi
                      hazırlamıĢtım. Hasan Hocam, Fakültede ilk tanıĢtığım ve uzun süre birlikte okumalar
                      yaptığım  ve  yetiĢmemde  emeği  olan  kiĢilerdendi.  Lisans  tezimi  teslim  ettiğimde
                      benimle  çalıĢmaya  devam  etmek  istediğini  söyleyerek  asistanı  olmamı  teklif  etti.
                      Teklif çok cazipti ancak hocanın uzmanlık alanı olan Ġslam Mezhepleri Tarihi konuları
                      ilgimi çekmiyordu. O sıralarda ilgi alanım daha çok din psikolojisi ve din sosyolojisi
                      konularına  yoğunlaĢmıĢtı.  Çünkü  bu  alanlar,  modern  dünyanın  dini  motifli  soru  ve

                      sorunları  ile  daha  yakından  ilgilenme  fırsatı  sunuyordu.  Bu  sıralarda  ilgili  derslere
                      Prof. Dr. Münir KoĢtaĢ hoca geliyordu. Dersine olan ilgim hocanın dikkatini çekmiĢ
                      olmalı ki bir gün odasına davet etti. Kısa bir tanıĢmanın ardından birlikte çalıĢmayı
                      teklif etti. Bu teklif karĢısında Hasan Hocamın izni ile din sosyolojisi alanına yönelmiĢ
                      oldum.


                   4)  Almanya, Macaristan, Slovakya gibi farklı ülkelerde çalıĢmalar yapmıĢ, misafir
                      öğretim üyesi olarak bulunmuĢsunuz. Gayrimüslim beldelerde Müslümanlığı
                      temsil ediyor olmak sizin için nasıl bir tecrübe idi, size neler kazandırdı?

                      Malum  11  Eylül  2001  olaylarından  sonra  sergilenen  toptancı  yaklaĢımlar
                      Müslümanları  çeĢitli  ayrımcı,  dıĢlayıcı  ve  ötekileĢtirici  politikaların  doğal  hedefi
                      haline  getirdi.  Ancak  yabancı  bir  ülkede  Müslüman  olarak  var  olmaya  çalıĢmanın


                                                           28
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38